باران

در کوی نیک نامان ما را گذر نباشد گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

باران

در کوی نیک نامان ما را گذر نباشد گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

ازدواج‌های سیاسی و یا چگونگی ازدواج سیاسیون

در میان همه انواع ازدواج از فامیلی، گروهی و قبیله‌ای گرفته تا انواع سنتی و مدرن آن، شاید بتوان از ازدواج سیاسیون یا ازدواج‌های سیاسی به شکلی متفاوت یاد کرد.

ادامه مطلب ...

جزئیات ترور شهید احمدی روشن در عملیات «گام به گام» موساد

در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی منکر دست داشتن خود در ترور دانشمند هسته ای ایران شده اند، یک رسانه انگلیسی به نقل از یک مقام صهیونیست از جزئیات عملیات موساد برای ترور شهید احمدی روشن موسوم به «گام به گام» پرده برداشت.

ادامه مطلب ...

مخالفت امام‌خمینی با ترور بنی‌صدر و فرح پهلوی

در صفحه ۱۴ روزنامه «اطلاعات» مورخ روز پنجشنبه ۹۰/۸/۱۲، متن سخنرانی برادرم دعایی حفظه‌الله را که در همایش منشور برادری در حوزه علمیه قم ایراد شده بود، خواندم و بسیار مسرور شدم. و در واقع کمی به حال و هوای اوائل انقلاب و صفای قدیمی و روح معنوی پیشین، بازگشتم! و آرزو کردم که ای کاش این روحیه عفو و اغماض و برادری و همدلی از نو بر جامعه ما حکومت کند. و دعوا‌ها و هواهای نفسانی، تحت عناوین موهوم، «برای اسلام»، «برای خدا!» و در راه «دفاع از ارزش‌ها» و برای: «انقلاب» بر ما حاکم شود، چرا که امام خمینی در یک سخنرانی می‌فرماید: «... دعواهای ما دعوایی نیست که برای خدا باشد.... همه ما از گوشمان بیرون کنیم که دعوای ما برای خداست، ما برای مصالح اسلامی دعوا می‌کنیم... دعوای من و شما و همه کسانی که دعوا می‌کنند، همه برای خودشان است. (متن کامل بیانات امام خمینی‌(ره) در جلد چهاردهم «صحیفه امام» صفحه ۳۷۹ به بعد آمده است. علاقه‌مندان مراجعه کنند

ادامه مطلب ...

دیدار شیخ‌ حمد بن‌ عیسی‌ آل‌‌خلیفه‌ با رهبر انقلاب در سال ۸۱

در سال ۱۳۸۱ شیخ‌ حمد بن‌ عیسی‌ آل‌ خلیفه‌ پادشاه‌ بحرین طی یک سفر دیپلماتیک در ایران حضور می‌یابد و با مقامات جمهوری اسلامی از جمله رئیس‌جمهور و رهبر انقلاب دیدار و گفتگو می‌کند. ادامه مطلب ...

پیام آیة‌الله بروجردی به علامه‌ طباطبایی و ماجرای دعوت به آمریکا

علامه سید محمدحسین طباطبایی (۱۲۸۱ - ۲۴ آبان ماه ۱۳۶۰ هجری خورشیدی) مولف تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف و مفسر قرآن، شیعه و ایرانی است.

ادامه مطلب ...